AMARAN!!

blog ini tidak sesuai dibaca oleh pelajar2 sekolah. Ini kerana penggunaan ejaan dan tatabahasa di dalam blog ini telah dikompomkan oleh aku sebanyak 100% menyeleweng dari apa yang telah di ajar para guru di sekolah2 seluruh Malaysia.

Tuesday, October 20, 2009

cerita-ceriti kemy dan miza

arini aku nak cter kisah benar yang telah dialami oleh sang kemy dan sang miza pada aku...

cerita kemy....
-aku memang mngidam nak makn coklat..jadi lepas main boling ngan dak2 kelas kita, aku pun g r beli coklat kat giant di Tuttttttttttttttt mall...selepas membelek2 coklat aku pun memilih coklat jenama Ve(tuttttttttt)...aku pulang ke rumah dengan perasaan girang..terbayang di kotak fikiran aku untuk makn coklat idaman aku sambil mendengar lagu injit-injit semut di laptop..tapi lain yang aku rancang lain yang terjadi..semasa aku bersedia untuk makan coklat tersebut,terdetik ati aku untuk mematahkan bar coklat itu terlebih dahulu..dan apa yang memeranjatkan aku,terdapat ulat dalm kuantiti yang banyak..aku berasa geli geleman..dengan pantas aku melempar coklat tu kedalam tong sampah..terbantut keinginan aku untuk makan coklat...


reaksi kemy apabila aku bercerita tentang coklat..


komen aku :- ko amat rugi kemy,kalu ko makan ulat tu nama ko mungkin tercatat dalam sejarah budak VTO pertama yang berjaya makan ulat secara hidup2..

cerita miza
-citer ni terjadi masa aku g mngantar rombongan abng aku bkahwin ngan kak ipar aku di perak..ang tau la kun,jauh perjalanan dari sg. petani nak g ke manjung..aku memang peghakk(batak) la leh kuar dari negeri kedah..hepi aku kun,sampai aku xjamah apa2 makanan pun pagi tu...perjalanan jauh x terasa,sebb dalam kpala aku terbayang udang panjat,ayam masak merah dan feveret aku sirap..saat ini aku lihat air liur miza meleleh..sampai je kat sana kun,aku dengan kontrol ayu berjalan ke khemah utama..sampai sahaja kat khemah tu,aku pun terus duduk..tapi lain yang jadi kun..aku terduduk di atas tanah..habis orang gelak kat aku kun..aku malu..langsung aku x makan pape..skang ni aku fobia nak g umah orang kawen..


miza selepas kejadian di kenduri kawen

komen aku:- hahaha,lain kali tgok dulu ada kerusi ke x,jangan duk hadap sangat kat udang panjat..


1 pengomen:

adekmieza said...

pndai ang bt ceta sal aku no?