AMARAN!!

blog ini tidak sesuai dibaca oleh pelajar2 sekolah. Ini kerana penggunaan ejaan dan tatabahasa di dalam blog ini telah dikompomkan oleh aku sebanyak 100% menyeleweng dari apa yang telah di ajar para guru di sekolah2 seluruh Malaysia.

Sunday, October 4, 2009

manja oh simanja

ikm pekan,2005

"kun bak mai enset ang sat",aku nak layan satu awek baik punya",pinta taiping pada aku.."ko tgok kat bilik,kalu ada ko amik la" bals aku..pada masa itu,hidup aku terasa sunyi..tiada istilah berkapel..bagi aku kapel hnya mmbuang masa..aku masih naif ketika itu..tidak pernah cuba ingin memahami perasaan orang bercinta..pada tahun itu tiada topup rm 10..jauh sekali engkorang nak membeli topup rm 5..paling murah kad topup yang di bekal kan oleh pihak celcom kepada para pelanggannya pada ketika itu ialah rm 30...enset aku topup hanya untuk rakan2 gunakan..tdak mngapa bg aku..apa yang aku ingat pada bulan itu adalah bulan di mana aku berkenalan dengan cik ida..bulan yang istimewa bg aku si pengguna celcom.bukan bulan syawal,jauh sekali bulan kemerdekaan negara kita,tapi pada bulan itu pihak celcom menawarkan sms percuma kepada semua pelanggan2nya bermula dari pkul 12 mlm sehingga 6 pagi...berbalik kepada taiping..pada mgu itu dia kerap meminta simpati untuk mgunakan no celcom aku..jam menunjukkan pkul 12 tgah malm..tit tit tit..enset aku berbunyi..aku membuka folder msg pada enset 3310 aku..tertera nama manja.."perghh manja,xleh blah" kata aku dalam ati..aku pun mmberi enset pada taiping.."weh,awek ang si manja msg",kata aku smbil mnyerahkan enset kepada taiping.."ang layan r kun,aku letih r" kata taiping pada aku smbil mnarik selimut mnutup mukanya..aku membaca msg yang tertera.."hai daniel,rindu la dekat u"..aku membaca dengan nada geli geleman smbil mngutuk sahabat setoto aku yang mnyamar mnjadi daniel.."nama nak sedap" keji aku dalam ati..x sampi 5 minit enset aku kmbali berbunyi..aku membaca "awak x rindu saya ke"..tanpa sedar aku membals msg itu.."saya bukn daniel, daniel dah tido"..enpon aku berbunyi lagi,terasa lantai bergetar "kalu macm tu u je la layan i malm ni" balas si manja..aku semakin teruja,kami saling balas membalas msg..aku memperkenalkan diri sebagai remy dan dia selesa membahasakn dirinya manja..sehinggalah pada petang itu..enset aku berbunyi...nama manja tertera...aku mngangkat telepon.."hello" kata aku..."hello,remy ye,manja ni"..balas suara itu..aku terkejut lantas memutuskan talian..enset aku kembali berdering,aku terasa gerun...mlam itu aku off kan enset...woi gampang,ang bagi no tepon bapok apsal...terdengar taiping sakan bergelak ketawa di dalam bilik..


3 pengomen:

ayinn said...

wakakaka,...
manja siotttt,..
hahahhahaa

mawarni said...

hahahha..perh...tk tahan wei. eeeee...haha
lawak2...

niSah said...

klako2...

sengal~

hahahahahahahahaha
(gelak smpai tercirit birit)